Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקת פוליגרף לעובדים

בעלי עסקים רבים מתמודדים לא מעט עם בעיות רבות בעסק ואחת הבעיות העיקריות איתה מתמודדים הינה בעיית אמינות העובדים. מנהלים חייבים להיות עם אצבע על הדופק מכיוון שמדובר בעובדים האחראים על פיתוח סודי או דרכי פעולה חדשניות ,מחירונים וכיוצ"ב  ועל מנת למנוע מהעובדים לרמות או לפגוע באמון של בעל העסק יש לנקוט בצעדי מנע.

בדיקה חשובה ביותר שרבים עושים בה שימוש במקומות עבודה היא בדיקת הפוליגרף לעובדים. חשוב לבחור חוקר פרטי המתמחה בתחום על  להגיע לחקר האמת ולבדוק את אמינות העובדים .

בדיקות בהן נדרשת בדיקת פוליגרף לעובדים :

טרום קבלת עובד חדש

כאשר מדובר בעובד המיועד לתפקיד הנוגע בניהול/מעורבות בכספים או בסודות מסחריים נדרשת אמינות ויכולת לשמור סוד. הדרך הטובה ביותר על מנת לבחון זאת היא על ידי בדיקת פוליגרף. בדיקה זו הכוללת שאלות שונות ובדיקות שונות מאפשרת אימות האמינות של העובדים.

בדיקות פוליגרף תקופתיות

מעסיקים רבים המעסיקים עובדים בתפקידי מפתח או בתפקידים בהן מעורב כסף ושליטה על ספקים  מבצעים בדיקות פוליגרף תקופתיות במטרה שעובדים היודעים כי הם נמצאים במעקב לא ימעלו בכספים או באמון.

בדיקת פוליגרף בעת חשד לעובד מסוים

כאשר חוששים כי עובד מסוים הוא גנב או מעל או עשה מעשה שפגע בחברה כגון שיתוף פעולה עם מתחרים ומכירת סודות מסחריים, נכון לבצע לו בדיקת פוליגרף בהקשר לבעיה וזו תגלה זאת. כמו כן גם ביצוע בדיקת פוליגרף  לעובד יכולה להתריע גם עובדים אחרים או קבוצה של עובדים אחרים שמעוניינים למעול או לגנוב. בדיקות פוליגרף אמנם אינן קבילות בבית המשפט אך הן מאפשרות למעסיק לדעת מי מעל מבין עובדיו.

אחד מהתחומים שרבים רוצים לבדוק כאשר הם מגייסים עובדים לתפקידים חשובים במיוחד היא רמת האמינות שלהם. באופן כללי המעסיק מעוניין לוודא באופן ברור לחלוטין כי העובד שהוא מגייס, הינו ישר ונקי כפיים וללא עבר פלילי או בעייתי. אחת הבדיקות שרבים עושים זאת כחלק מקבלת עובד לעבודה היא בדיקת פוליגרף על מנת לבחון את אמינות העובד וכחלק מתהליך הקבלה לעבודה היא בדיקה במכונת אמת. מכונה זו בודקת אם האדם עונה נכון על שאלות חשובות שהוצגו לו ובוחנות את התגובות של הגוף שמזהה אם האדם אומר אמת או שקר. בנוסף גם לאחר הקבלה לעבודה יידרש אותו אדם לעבור בדיקה במכונת אמת על מנת לברר מצב של אי אימון בעבודה.

האם חובה לכפות על עובד בדיקת פוליגרף לעובדים?

זוהי סוגיה שעדיין אין עליה תשובה ברורה, החוק בישראל נמנע מלהתייחס אל הנושא ולכן אין חוק שמתיר או שולל בדיקת פוליגרף. ניתן להבין את הדעה של המשפט הישראלי על די פסקי דין שניתנו על ידי בתי המשפט ולמרות שאין עדיין חקיקה, ניתן ללמוד הרבה על דעתו של בית המשפט הישראלי.

המעביד לא יכול לכפות או להכריח עובד לעבור בדיקת פוליגרף, כמו כן יש להבין כי העובד חייב להסכים הסכמה מלאה, רצוי בכתב, לקיום בדיקת פוליגרף כמו כן בית הדין יכול לקבל זאת כדרישה חוקית של מקום העבודה. במקומות שבהם מעבירים סכום כסף רב במיוחד כמו בנקים, או במקומות שבהם צריכים דרישות שונות של ביטחון, אם לכל העובדים עושים זאת אז כל אחד יוכל להסכים לכך.

סירוב של עובד לעבור את הבדיקה

העובד יכול לסרב לעבוד את הבדיקה ורשאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בעניין יחד עם זאת, יש לשקול כי עובד שמסרב לעבור את הבדיקה ללא סיבה נראית לעין, או שהוא חלק מקבוצה רחבה של עובדים שמתבקשת לעבור אותה והוא מסרב יכול לגרום לפיטורין שלו או לחילופין לגרום לכך כי אותו אדם לא יתקבל לעבודה.

פוליגרף תעסוקתי

המטרה של בדיקת פוליגרף לעובדים היא לזהות תשובות לא ישרות או מתחמקות על ידי שימוש במכונה שמתעדת תגובות גופניות לשאילתות. על ידי ציון תגובות פיזיות לשאלות המצביעות על חוסר כנות, כגון קצב לב מוגבר, התוצאות מראות אם התשובות הן שקר. היתרון הברור של בדיקת פוליגרף לעובדים הוא לסנן אנשים לא ישרים, במיוחד עם מדובר על חיפוש מועמד המתאים למשרה מסווגת. אם מדובר במקרה המצריך בדיקת פוליגרף עבור העובדים שלכם, אור חקירות מוסמכים לבצע את הבדיקה, ועורכים אותה במקצועיות רבה.

היתרונות אותם ניתן להפיק בעקבות בדיקת פוליגרף לעובדים

מנסיבות רבות ניתן להפיק תועלת בעקבות בדיקת פוליגרף לעובדים כדי לעזור לחשוף את האמת. יש להם אחוזי הצלחה ממוצעים של 90% או יותר, מה שהופך אותם לבעלי ערך ומדויקים ביותר. הבדיקה אינה כואבת, והיא זמינה כחלק מהשירותים של חוקרים פרטיים מקצועיים.

בדיקות פוליגרף משמשות בדרך כלל פקידי אכיפת החוק כדי לזהות עבריינים ולהעמידם לדין. אבל חוקרים פרטיים יכולים להשתמש בבדיקה לצורך פתרון בעיות משפחתיות במהירות. נניח שאחד מבני המשפחה התנהג בצורה מוזרה, אולי על ידי שימוש לרעה בסמים או גניבה. פוליגרף יכול לעזור לנקות כל ספק, לאפשר למשפחה להמשיך ולהתאבל תוך נקיטת אמצעי ההגנה הדרושים כדי להבטיח שהאדם האהוב שביצע את הפשע יוכל לקבל את התמיכה שהם צריכים.

במקום העבודה, ניתן להשתמש בבדיקות פוליגרף לצורך מיון לפני העסקה במסגרת אבטחה גבוהה או כדי לבדוק התנהגות לא ישרה מתמשכת. חקירה מסוג זה נועדה לרדת לעומקם של הדברים ולשמור על המוניטין של העסק.

כיצד פועל מכשיר הפוליגרף?

המכשיר עוקב אחר קצב הלב ולחץ הדם של הנבדק ובו זמנית רושם את הנשימה ותגובתיות העור שלו. הבוחן יחליט אם המועמד עבר או נכשל על סמך המידע שנאסף לאחר מענה על השאלות. הצוות של אור חקירות ישתף איתכם פעולה כדי לחשוף את האמת מכיוון שהם מכירים בחלק המכריע שהם ממלאים במקרה הספציפי של בדיקת פוליגרף לעובדים. התקשרו או השאירו פרטים באתר כדי ללמוד עוד על בדיקות הפוליגרף או לתאם פגישת ייעוץ חינם מיד!

 

קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

חקירות פרטיות

חקירות דיסקרטיות ופרטיות

חוקרים פרטיים נשכרים לחקור מגוון רחב של נושאים מורכבים. מעקב, זיהוי פלילי, איתור אנשים אבודים וטכניקות חקירה רבות אחרות. עבור אנשים עם היכולות, ההתלהבות וההשכלה

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר