Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חקירות כלכליות

חקירה כלכלית ו/או איסוף מידע מסחרי נועדו לתת למזמין תמונה בהקשר לנבדק, במטרה לממש חוב קיים או לבדיקת נאותות בטרם מתן אשראי או ביצוע עסקה גדולה.
במסגרת חקירה כלכלית, אנו נדרשים לאתר נתונים שונים תוך כדי ניתוח מצבו הכלכלי של הנבדק כמפורט:
החקירה כוללת את הפרטים הבאים:

  • פרטים אישיים וסטטוס משפחתי.
  • כתובת מגורים וטלפון להתקשרות.
  • אופן פעילות עסקית / שכיר, עצמאי, בעל שליטה בחברות.
  • זיקה לחברות פרטיות כמנהל או בעל מניות.
  • איתור זכויות נדל"ן, לרבות ירושות שנרשמו בטאבו, מנהל מקרקעי ישראל או בחברה משכנת.
  • משכנתאות.
  • כלי רכב בבעלות.
  • זכויות כספיות בחברות ביטוח.
  • איתורי סניפי בנק בהם מנוהל חשבון.

החקירה מבוצעת בהתאם להוראות חוק חוקרים פרטיים.
ניתן להרחיב את החקירה מעבר לגבולות ישראל.
ניתן לבצע פעולות נוספות מיוחדות בהתאם לדרישת הלקוח.

במהלך חיינו האישיים /עסקיים רבים יתקלו במצבים שונים שבהם הם יידרש להם מידע אותו דואגים אחרים להסתיר .  מדובר בעיקר על מידע הקשור למצבו הכלכלי של הנבדק . נושא החקירות הכלכליות חולש על מגוון רחב של תחומים :

תחום אישי:

תביעות גירושין בה צד אחד מסתיר מהצד השני את היקף רכושו ועסקיו , או תביעות הנוגעות לביטול/הפחתת המזונות מסיבות שונות .

איתור ירושות במקרה בו המנוח לא הותיר צוואה מסודרת.

תחום מסחרי:

חקירה כלכלית לאיתור רכוש ופעילות עסקית במקרים של תביעות חוב בין יחידים או עסקים.

חקירה כלכלית בטרם מתן אשראי לגוף עסקי או יחיד.

חקירות מורכבות בטרם רכישה של עסקים או כניסה לשותפויות.

חוקר כלכלי משתמש באמצעים שונים חלקם מתוחכמים מאד על מנת להגיע לחקר האמת. ממצאים אלו מוגשים לבית משפט, להוצאה לפועל ומשמשים את הלקוחות בהמשך התהליך לנקיטת צעדים אלו ואחרים.

איסוף והצלבה של אינפורמציה:

כאשר משרד חקירות מנהל חקירה השלב הראשון הוא לבקש ממזמין החקירה להביא את כל המסמכים שבידיו וקשורים למקרה .פרטים אלו עוברים הצלבה וכל מידע שכזה מוצלב בהמשך ומשמש לבניית הפאזל החקירתי.

למותר לציין, כי במקרים רבים מידע זה כלל לא נמצא בידי מזמין החקירה. ברבים מהמקרים יש בידיו רק שם , שם משפחה ותעודת זהות.  אך גם בהעדר פרטים נוספים , חוקר מקצועי  כלכלי יכול להגיע למידע רב אודות אותו אדם  תוך שימוש באיסוף מידע גלוי וסמוי , דיבוב וחקירות בכיסוי ובמידת הצורך גם במעקבים וכל זאת במטרה להגיד לחקר האמת ולחשוף את כל הפרטים אותם ביקש הנבדק להסתיר  .

מעקבים

אחת השיטות לסיוע  והשלמת מידע בחקירות כלכליות הינה ביצוע  מעקבים .

לעיתים נדרש מעקב אחר אדם או בעל חברה על מנת תוך שימוש בכלי רכב מוסווים ,אופנוע או במכונית במטרה להגיע למידע נוסף היכול להתגלות אך ורק ע"י חשיפת התנהלותו היומיומית של הנבדק .

עם סיום המעקב נדרשת השלמת חקירה לניתוח הממצאים שהתקבלו ,והחלטה על דרכי הפעולה הנדרשות .

מטרת המעקב היא להוכיח כי החייב עובד/מגיע  למקומות עבודה נוספים , או מנהל פעילות עסקית נוספת תחת שמם של אחרים  והכל לפי החוק , מידע שהושג שלא באמצעות החוק אינו קביל.

במקרים רבים אנשים יוצרים קשר עסקי אחד עם השני ומגיעים למצב בו יוצרים שיתופי פעולה. במקרים רבים שיתופי הפעולה בין אנשים מובילים לשותפות בנכסים ועסקים . ישנם מקרים שבהם ישנם שותפים אינם מודעים לעובדה כי שותף שלהם מחזיק בנכסים או בכספים שונים שאינם ידועים להם ולא חולקו בין הצדדים כפי שהיו צריכים  .

במקרים אלו ועוד אחרי חייבים להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי כלכלי על מנת להגיע לחקר האמת חשוב מאד לדעת כי חוקר פרטי כלכלי משתמש במגוון רחב של דרכים על מנת להגיע לחקר האמת וראיות אלו קבילות בבית המשפט.

מהן בעצם חקירות כלכליות

חקירות כלכליות במהותן באות בעצם לסייע למזמין לחשוף את מצבו הכלכלי האמיתי של הנבדק ויכולותיו הכספיות ומתבצעות במגוון רחב של מצבים שונים כמו במקרים הבאים:

גירושין– בנושא של גירושין מעבר למשמורת על הילדים מתבצעת גם חלוקה של הכסף והרכוש שנצברו במהלך השנים. לעיתים אדם יכול לחיות שנים רבות עם אדם ולא לדעת אודות הנכסים  או הכספים שצבר במשך שנות נישואין , לכן מבוצעת חקירה שמטרתה לדאוג שהמזמין אכן יקבל את המגיע לו.

ירושה- לעיתים אדם בוחר הולך לעולמו בלי להותיר צוואה מסודרת המפרטת את רכושו, לחלופין , הוא מוריש חלק מרכושו ליורש מסויים . במקרים אלו רצוי לשכור חוקר פרטי שהמטרה שלו היא בעצם לאתר את הרכוש של הנפטר ו/או לבדוק את תקינות חלוקת הרכוש.

עסקאות הממזגות חברות שונות

תהליך זה הוא שלב חשוב במהלך העסקים של חברה ולכן לפני שפונים אל צעד הזה. חשוב מאד לבדוק את מהות החברה הנרכשת ובעליה ,את המצב הכלכלי שלהם וכל פרט היכול לסייע או למנוע את העסקה ,במקרה זה רצוי לקחת חוקר פרטי כלכלי מנוסב.

חובות – רבים טוענים כי אין להם כסף לשלם חובות שונים , חוקר פרטי יכול לגלות באם יש להם נכסים אותם ניתן לעקל על מנת לשלם את החוב , חוקר פרטי כלכלי יכול לעזור לבדוק באם הם מסתירים רכוש וכספים ובכך נמנעים מלשלם .

חקירות כלכליות הן אחד התחומים החשובים ביותר שבהם חוקר פרטי משמש כפתח הצלה.  אין דבר יותר מתסכל מכך שאדם שבטחתם בו, ברח לכם עם הכסף לאחר שנתתם לו שירותים או מוצרים והוא אינו מעניין לשלם תמורתם. רבים מוותרים על התשלום כי אין בכוחם להתעסק בכל הקשר לכך, אך אחרים אינם מוותרים ומעוניינים להגיע לחקר האמת. המקרה הזה ועוד מקרים אחרים הם רק חלק קטן מחקירות כלכליות.

מאמר זה יעסוק בחקירות כלכליות ובכל התחומים הקשורים לחקירות אלו על מנת שכל אדם שחש מרומה או מעוניין לדעת מידע על אדם מסוים, יוכל לקבל את המידע הזה בצורה ברורה מאיש מקצוע שמתמחה בכך ויודע בהחלט להשיג את מבוקשו בעזרת דרכים שונות.

יתרון השימוש בחוקר פרטי על מנת לבצע חקירות כלכליות והיתרונות של חקירות אלו

חוקר פרטי שמתמחה בביצוע חקירות כלכליות ידע לאתר בעבורכם מידע מהימן ואיכותי במהירות האפשרי על כל מיני חייבים שהשאירו מידע וברחו להם ועד כמה שניסתם לעקוב אחריהם אתם מגלים כי הם נעלמו. חוקר פרטי בעזרת חקירות כלכליות ושיטות שונות הוא יצליח לגלות ולחפור מעל ומתחת לאדמה בדרכים חוקיות ולגרום לכך כי החייב ישלם את החוב שהוא חייב לכם.

ישנם שני סוגים של חקירות כלכליות, הסוג הראשון הוא חקירות כלכליות שמתנהלות נגד אנשים פרטיים ואילו הסוג השני הוא נגד גופים, ארגונים וחברות. הפעולות שמתבצעות עבור חקירות אלו הן שונות אך יש בהם גם הרבה מן המשותף.

מהו התחום העיקרי בו משתמשים בחקירות כלכליות

בדרך כלל אנשים פונים לחקירות כלכליות כאשר חייב לא מעוניין לשלם להם והם מחפשים להוכיח כי יש לו כסף למרות שהוא טוען שלא. החקירה הזו מתמקדת באיתור נכסים של החייב, כולל כלי שיט, כלי טיס, כלים חקלאיים. חקירה כלכלית מאתרת גם חשבונות בנק שבבעלות החייב, קופות גמל, על מנת שהחייב יוכל להחזיר את חובו, משרד חקירות איכותי במיוחד משיג מידע בדרכים יצירתיות תוך כדי מעקב תחת כיסוי וכל זאת כאשר הוא אינו עובר על החוק ומצליח להגיע למידע מהימן ועדכני.

קרדיט: freepik

השאירו פרטים:

חקירות פרטיות

חקירות דיסקרטיות ופרטיות

חוקרים פרטיים נשכרים לחקור מגוון רחב של נושאים מורכבים. מעקב, זיהוי פלילי, איתור אנשים אבודים וטכניקות חקירה רבות אחרות. עבור אנשים עם היכולות, ההתלהבות וההשכלה

קרא עוד »

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר